پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251407
هرگز نمي‌توان با الگوهاي غربي ايران را اداره کرد/ ايران ابزارهايي دارد که مي‌تواند دشمنان را تنبيه کند
تاریخ انتشار : 1401/03/13 14:10:11
نمایش : 946
امام‌جمعه فارسان گفت: دولتمردان ما براي اداره جامعه هميشه اين کلام امام را توجه داشته باشند که فرمود: نکند اصول انقلاب را به خاطر ارتباط با غرب فراموش کنيد هرگز نمي‌توانيد با الگوهاي غربي ايران را اداره کنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: شخصي که با استدلال و برهان ايمان آورد و مشغول عمل صالح شد از گروه زيانکاران خارج‌شده است. عمل صالح چيست؟ معناي وسيعي دارد و فقط عبادات و يا بعض اعمال خاص مثل تحصيل علم، جهاد درراه خدا، انفاق و امثال ذالک را شامل نمي‌شود. عملي که عقل بپسندد و شرع آن را توصيه و سفارش کند و آن را خالص بدون قصد ريا و عجب و تکبر براي خدا انجام دهد.
 
وي افزود: ايمان و عمل صالح مانند دو بال پرنده، پرواز دهنده انسان هستند به سمت مراتب عالي کمال. کسي که سرمايه عمر مي‌دهد و عمل صالح انجام مي‌دهد در حقيقت در طول شبانه‌روز در حال آباد کردن بهشت خود هست، پس سود کرده است و ربح برده و خاسر نيست؛ و اهل سود در دنيا همين گروه هستند که دائماً در دنيا از حق فاصله ندارند و اهل اطاعت‌اند و در پرورش اخلاق خود تا رسيدن به قرب اللهي تلاش دارند.
 
امام‌جمعه فارسان گرامي مي‌داريم ياد امام و شهداي قيام 15 خرداد و بيان داشت: سالگشت ارتحال عالم رباني و فقيه مجاهد و فيلسوف جامعه‌ساز، مهندسِ معمارِ انقلاب و رهبر بي‌نظير، حضرت امام روح‌الله را به همه شما عزيزان تسليت عرض مي‌کنم. ۳3 سال از درگذشت شخصيت کم‌نظيري که خداي تعالي بر ما منت گذاشت و دوران او را درک کرديم و بهره برديم مي‌گذرد. پرداختن به حرکت و شرح مکتب او و تحولي که در نظام اداره جامعه با الگويي که داد و بعد از آن دشمني‌ها و مشکلاتي که مستکبرين فراهم کردند تا انقلاب زمين بخورد فرصت زيادي مي‌برد.
 
وي تصريح کرد: اگر بخواهم مکتب امام را در يک کلمه بيان کنم مي‌شود توحيد و اينکه همه امور و بخش‌هاي جامعه اعم از اقتصاد و سياست و فرهنگ در ذيل مفهوم بلند توحيد قرار دارند. توحيد فردي که مربوط به خودسازي و دل کندن از دنيا و امثال اين‌هاست و توحيد جمعي هم به معناي رُحَماءُ بَينَهُم‌ در جامعه و دشمني با قدرت‌هاي استکباري است.
 
وي اظهار داشت: در تفکر امام بين تهذيب نفس که امري فردي است با ساختن جامعه رابطه‌اي مستقيم وجود دارد. امام تفکر ديني و وحياني را با سياست و اقتصاد و فرهنگ عجين کرد و الگوي جديدي از اداره اجتماع به دنيا عرضه کرد.
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: دولتمردان ما براي اداره جامعه هميشه اين کلام امام را توجه داشته باشند که فرمود: نکند اصول انقلاب را به خاطر ارتباط با غرب فراموش کنيد هرگز نمي‌توانيد با الگوهاي غربي ايران را اداره کنيد. البته مردم فراموش نکرده و نمي‌کنند و از امامشان ياد گرفته‌اند که هرچه فرياد دارند بر سر آمريکا بکشند. امام در عمل، عدم جدائي دين از سياست و اينکه سياست، بخشي از دين است را اثبات کرد. از مهم‌ترين شاخص‌ها و ريشه‌هاي تفکر حضرت امام باور و اعتماد به مردم در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي است. مکرر به مسئولين تذکر دادند که از نقش مردم در ماندگاري نظام غافل نباشند.
 
وي افزود: باور امام نسبت به مردم در تثبيت حکومت يک باور حقيقى و اصولى بود و هرگز از روى مصلحت‌انديشي و ظاهرسازي نبود و مردم هم متقابلاً همين احساس را با محبت و از روي عقلانيت نسبت به ايشان داشتند و اين رابطه تا آخرين لحظه زندگى ايشان ادامه داشت و تشييع کم‌نظير اين مرد الهي گواه مطلب است؛ که علو درجات را از خداوند متعال براي شهدا و امام بزرگوار خواستاريم
 
امام‌جمعه فارسان به دزدي دريايي يونان اشاره داشت و بيان داشت: جمهوري اسلامي ايران اخيراً در واکنش به دزدي دريايي يونان و آمريکا در ارتباط با توقيف نفت‌کش ايراني بار ديگر اقتدار دريايي خود را اثبات کرد و ۲ نفت‌کش يونان را توقيف کرد. سپاه پاسداران به يونان هشدار داده در صورت آزاد نشدن نفت‌کش‌ لانا، احتمال توقيف ۱۷ کشتي يوناني ديگر در منطقه وجود دارد.
 
وي افزود: يونان در حالي نفت‌کش ايراني را توقيف کرد که تجربه توقيف نفت‌کش ايراني توسط دولت انگليس در سال 98 را از ياد برده بود که تبعات سنگيني براي لندن به همراه داشت. ايران بارها هشدار داده که اگر غربي‌ها بخواهند به روند تنش‌زاي خود در منطقه ادامه دهند، مي‌تواند با بستن تنگه هرمز انتقال نفت از خليج‌فارس را مختل کنند. ايران در دفاع از منافع ملي خود، مماشات نخواهد کرد و براي تأمين منافع خود دست‌بسته نيست و به اقدامات خصمانه غرب با قاطعيت پاسخ خواهد داد.
 
وي تصريح کرد: اگر غربي‌ها بخواهند با دزدي دريايي هر وقت اراده کردند نفت‌کش‌هاي ايراني را به بهانه تحريم‌ها توقيف کنند، بايد اين مسئله را نيز در نظر بگيرند که دوران بزن‌دررو تمام‌شده است و اگر در محاسبات خود اشتباه کنند، ايران هم ابزارهايي در اختيار دارد که مي‌تواند دشمنان را تنبيه کند
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html